Senapskrig

"Min vän, min demon, min riddare, min räddare. Han är döden själv, han är livet dold under svarta kläder, Lucifer och Guden. Han är allt, han är inget, han är jag, han är inte."

Citerar min självbiografi, eller vad jag nu kallar det. En samling av djupt letande.

Filosoferar om reinkarnation och hur många liv vissa människor haft innan detta. Jag absorberar in allas perspektiv på sånt, men står kvar i hörnet som den atheist jag är. Jag tror att efter döden så händer det inget mer, det var här och nu, vår chans, den enda, sen är det över. Jag tror inte på att vi har någon själ, jag tror på att hjärnan tar in upplevelser, minnen osv, sedan bildar en individ utifrån det. Vi underskattar vår hjärna på den nivån att vi tror att "vi" faktiskt lever, och inte kroppen som gjort oss.

Jag kommer prata mer utförligt om det här i framtiden, eftersom jag stakt tror på mitt resultat efter ändlöst tankande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0