Iakttagaren

Framför mig sitter en kvinna med långt svart hår. Någonting säger mig att hon är intressant, känner jag henne? Jag iakttar hennes skratt, lyssnar på känslan hon uttrycker i sin röst. Jag sluter mina ögon, lägger all fokus på kvinnan och försöker fånga hennes innersta essens, försöker förstå. Hon har aldrig vänt sig om, men ändå kan jag se hennes ansiktform och gest. Jag låter hennes liv forsa genom tankarna, hon är känslig, hon ler och ser ut att lyssna, men vi båda vet att hon tänker på något annat. En del av min själ försvinner nu in bakom hennes hud och blir en del av kvinnan för en stund. Min egna kropp sitter fortfarande bakom kvinnan och blundar, men jag befinner mig i en annans verklighet. Hennes ögon är nu båda våra ögon, hennes känslor känns nu lika mycket för mig som för henne. Jag känner henne, men hon vet inte om det än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0