Sol och bad när svenskarna fryser

Tydligen har mamma köpt biljetter till Gran Canaria för hela familjen över jul, jag kommer hem till nyår. Visseligen ser jag det positiva i detta, jag hatar julafton här hemma med lillsläckten och äckliga jävla julbordet som får mig att vilja spy. Men samtidigt är jag less på Gran Canaria, less på att varje gata känns igen, varje människa är likadan, inget nytt, turister överallt. Överallt. Urk. Det bästa familjen kommer på är att ligga på solstolarna och pressa framför solen hela dagarna, "ska vi till stranden eller bara ligga vid poolen idag?"... Jaja, jag vill inte låta som en bortskämd brat, för visst tror jag nog det kommer bli kul. Inga manipulerande gudssånger eller julkalendrar, inga småbarn som bara måste ha all uppmärksamhet. Jag hade bara hoppats på ett mer kreativt ställe än Gran Canaria...Kom igen, Gran Canaria?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0