Inte längre är jag blind

I samma sekund som jag öppnade ögonen rasade mängder med frågor ner från hyllorna i hjärnan. För när jag öppnade ögonen i morse var jag mer vilse än någonsin förr.

Hur kommer det sig att jag kan se? Ögonen plockar upp flera bilder och skickar dem till hjärnan, och på så sett vet jag vad som händer? Men hur måste jag vara uppbyggd för att plocka upp detta som verklighet? För att kunna veta det måste jag ta reda på vad i mig som faktiskt är jag, men hur vet jag det? Eller vet jag någonsin det? Finns jag bara, utan anledning? Ska kunna anpassa mig till att världen gett mig denna kropp, bara så enkelt? Eller är det meningen att jag ska förvirra mig själv med alla dessa frågor, gång på gång?

Idag vet jag ingenting
Idag vet jag allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0